آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که به کسی علاقه‌مند باشید ولی ندانید که چگونه می‌توانید علاقه خود را در دل او بیندازید؟ گری نوآم، روان‌درمانگر و نویسنده کتاب‌های روانشناسی برای شما 6 راهکار دارد.

     ارتباط چشمی خود را با او حفظ کنید

بر اساس تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه هاروارد آن دسته از زوج‌هایی که عاشق هم هستند هنگام صحبت کردن حدود 75 درصد به یکدیگر نگاه می‌کنند.

     به آنچه هستند علاقه نشان دهید و به هرآن چه می‌گویند گوش دهید

بر اساس تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه نوادا در واشنگتن شنونده خوبی بودن نقش مهمی در عاشق کردن دیگران دارد. به گفته دانشمندان مردم عاشق آن افرادی هستند که خوب به آن‌ها گوش می‌دهند و خیلی سریع موضوع را عوض نمی‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند در مورد خود صحبت کنند. همچنین پرسیدن سؤال در مورد سخن ایشان و پاسخ متقابل با لحنی مهربان کاری است که می‌تواند تأثیر شنونده خوب بودن را دوچندان کند.

    به آن‌ها حس خاص بودن و احترام را منتقل کنید

بر اساس تحقیقات انجام‌شده 48 درصد از زوج‌ها تصور می‌کنند که مورد احترام شریک زندگی خود نیستند. در نتیجه اگر بتوانید به هر آنچه هستند و انجام می‌دهند احترام بگذارید، احتمال اینکه عاشقتان شوند بالاتر می‌رود.

    مدام لبخند بزنید

بر اساس تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه دریک، لبخند زدن سبب می‌شود تا جذاب‌تر و خونگرم‌تر به نظر برسید و شما را مانند برنده‌ها نشان می‌دهد؛ و همه این موارد همان چیزی است که برای بردن دل کسی که دوستش می‌دارید نیاز خواهید داشت.

     برقراری تماس فیزیکی

تماس فیزیکی با شریک زندگی‌تان باعث می‌شود تا احساس آرامش و محبت در بینتان شکل بگیرد. همین‌که دست او را بگیرید و یا شانه‌هایش را نوازش کنید، می‌تواند برای تقویت و تحکیم رابطه شما بسیار مفید باشد.

    به آنچه دوست دارد احترام بگذارید

وقتی فردی در مورد علایقش و آنچه او را به وجد آورده است سخن می‌گوید درواقع بخشی از وجود خویش را با شما به اشتراک گذشته است. در نتیجه بهتر است به علایق او احترام بگذارید و هیجان او را درک کرده و در صورت امکان در این هیجان با او شریک شوید. در این صورت به‌راحتی می‌توانید فرد را به خود وابسته کنید.